28-10-2019

Brief - oszczędność twojego czasu

Bardzo istotną rolę przy naszych projektach odgrywa brief. Odpowiednio przygotowany, ułatwia nam zrozumienie  potrzeb i oczekiwań klienta oraz zapoznanie się z marką. Przedstawiamy Państwu krótki poradnik w tym temacie.

Brief to dokument, w którym klient określa swoje potrzeby, poczucie estetyki, przedstawia swoją firmę, filozofię marki oraz przesyła wszelkie potrzebne nam materiały. Ogólnie zawiera wszelkie informacje, które będą potrzebne projektantom do przygotowania projektu, który spełni  wymagania klienta.

Dla nas najważniejsze elementy briefu to:

1. Przedstawienie marki – poinformowanie czym właściwie się zajmuje, jaka jest pełna nazwa, gdzie działa, w jakim kraju, pokrótce jaka jest jej filozofia. Tu szczególnie cenimy krótkie i konkretne informacje.

2. Co mamy zrobić – czyli jaki jest cel projektu. Czy ma być to mały stojak naladowy na 3 butelki, przykasowy ekspozytor, wyróżnik półki, ekskluzywny  glorifier, a może oszałamiające, duże stoisko. Ile półek, jaka kolorystyka  itp.

3. Wymiary – zarówno samego ekspozytora oraz produktów

4. Docelowe miejsce  – inaczej trzeba zaprojektować standy do małych sklepów, dużych marketów czy może  namiot albo food truck na festiwalu. Powiązane są z tym również materiały, które będą użyte w projekcie.  Pewne sklepy mają specjalne wymagania odnośnie używanych materiałów, wymiarów albo formy.

5. Jakie produkty i w jakich ilościach – czyli co w ogóle ma być eksponowane. Określa nam to formę, proporcje, użyte materiały.  Bez tej informacji ciężko nam zacząć pracę.

6. Aktualne i przyszłe kampanie marketingowe – chętnie dopasujemy do nich materiały sklepowe, aby kampania mogła mieć szeroki i jednolity odbiór.

7. Ograniczenia – mogą wiązać się ze sztywnymi wytycznymi marki, sklepu, otoczenia itp.

8. Inspiracje – dzięki nim możemy lepiej zrozumieć co się podoba naszemu klientowi.  Najlepiej wyszukać kilka zdjęć, wizualizacji, grafik itp. O wiele lepiej posługiwać się obrazem w naszej branży. Każdy inaczej może wyobrazić sobie np. dobre biurko. Dla jednych będzie małe, proste i białe, a dla innych ogromne, drewniane  i rzeźbione ręcznie.

9. Budżet – ile planuje się wydać na nasz projekt.  Od tego zależy np. na jakie materiały możemy sobie pozwolić, jaką technologię wybrać, ile dodatków możemy zamieścić itp. Choć mniejszy budżet wcale nie musi oznaczać gorszych projektów J Prostota też może być piękna.

10. Wszelkie załączniki – najważniejsze dla nas jest dostarczenie logo w krzywych, packshoty produktów, które mają być eksponowane na displayu i ich wymiary, chętnie przejrzymy księgę znaku, grafiki z aktualnych/przyszłych kampanii marketingowych itp.

11. Deadline – pozwoli nam to dobrze zaplanować sobie prace.

Brief jest przydatny nie tylko nam. Przy pracy nad nim, przy okazji można zastanowić się nad kolejnymi celami firmy, przeanalizować jej wizerunek i oszczędzić czas. Zarówno Państwa jak i nasz, ponieważ będziemy lepiej wiedzieli co robić i być może uda się zmniejszyć ilość korekt. A jak powszechnie wiadomo – czas to pieniądz.

Zawsze staramy się jak najlepiej pomóc klientowi i przygotować dla niego jak najlepszą propozycję, która spełni jego oczekiwania. By móc to zrobić, musimy wiedzieć jakie są jego potrzeby i w tym właśnie pomaga nam brief. Każdy projekt chcemy  przygotować na miarę, by idealnie współgrał z marką klienta.  

;